NAPSUGÁR (angol) CSOPORT
FUTÓ ZSUZSANNA, /angol-magyar nyelvű ÓVODAPEDAGÓGUS/
KÁPOLNÁSINÉ SÁGA ANDREA, /ÓVODAPEDAGÓGUS/
NÉMETH ISTVÁNNÉ, /ÓVODAPEDAGÓGUS/
SERES ERIKA, /DAJKA/
KÁPOLNÁSINÉ SÁGA ANDREA, /ÓVODAPEDAGÓGUS/
NÉMETH ISTVÁNNÉ, /ÓVODAPEDAGÓGUS/
SERES ERIKA, /DAJKA/
BEMUTATKOZÁS
Napsugár csoportunkban a két magyar nyelvű óvodapedagógus mellett két angolul beszélő óvodapedagógus dolgozik délelőttönként azon, hogy a vegyes életkorú gyerekekkel megszerettesse, megismertesse az angol nyelvet. Szabad játék során angolul játszanak a gyerekekkel, az irányított foglalkozásokon pedig idegen nyelven dolgozzák fel azokat a témaköröket, amelyek az óvoda, illetve a csoport pedagógiai programjában is szerepelnek. Céljuk a játékos, kötöttségektől mentes felszabadult nyelvelsajátítás megvalósítása. A csoportba járó gyerekek hétköznapi témákon, élethelyzeteken keresztül, életkori sajátosságaiknak megfelelően játékosan tudják elsajátítani az angol nyelvet.
A csoport egyik óvodapedagógusa ELTE-BGGYK-n végzett zeneterapeutaként a csoporton belül lelkesen használja a zenét eszközként. Rengeteget énekelnek, táncolnak, hangszerekkel ismerkednek. A zene a tánc, a mozgás minden napjukat átöleli, ami nagyon fontos, mert a zenével ki lehet fejezni mindazt, amire nincs szó. Munkája során természetes, hogy a saját tapasztalatait, a zene lélekemelő, a mozgás stresszoldó / feszültségoldó, a gondolat pozitív átkeretezést segítő, viselkedésformáló erejét felhasználja, hiszen ezek alakították, határozzák meg a szemléletét, pedagógiai attitűdjét. Konfliktusok kezelésében megegyezésre törekednek, “vesztes nélküli” konfliktus megoldására, mindkét fél megelégedése a cél. Elfogadás nyelvén szólnak a gyerekekhez, akár szavak nélkül a metakommunikáció eszközeivel: gesztusokkal, testtartással.
Ezen kívül szerda délutánonként zeneovit (zeneterápiával fűszerezve) tart a Kincskereső Tagóvodába járó gyerekek számára. Ebbe a csoportba járó gyerekek biztos, hogy zeneszeretővé válnak.
Szemléletünk:
“Élményt adunk és kapunk, megfigyelünk, együtt mozgunk. Fontos, hogy amikor fölismerünk egy problémát, legyen bennünk, kellő alázat, hogy ez csak egy sejtés. Legyen bennünk szűrő, ami ezeket átszűri. Mindig kérdőjelezzük meg, amit gondolunk, valóban úgy van-e. A friss élményeink jegyében legyünk őszinték magunkkal, nem mindig csináljuk jól. Ha valamit elrontottunk, azt következő alkalommal korrigáljuk.
